Ik kan een afschrift niet inlezen

Melding: 0 afschriften verwerkt
U heeft vermoedelijk niet het juiste bestand ingelezen in Informant. Informant leest alleen MT940 bestanden in. Een andere reden kan zijn dat het bestand geen mutaties bevat (leeg afschrift). Wilt u het lege afschrift toch inlezen, dan gaat u in de Manager naar Stamgegevens>Financieel>Banken en zet u bij de betreffende bank het vinkje aan bij "Lege afschriften boeken".

Melding: IBAN NL......... is niet gevonden bij de bankcodes van de bank .....
Vermoedelijk is de bankcode niet aangemaakt of wel aangemaakt maar niet toegevoegd aan "Onderhoud Banken". U gaat in de Manager naar Stamgegevens>Financieel>Banken, selecteert de betreffende bank en voegt hier de (nieuwe) bankcode toe. Bestaat de bankcode nog niet, dan maakt u deze eerst aan. U gaat in de module Financieel naar Bestand>instellingen>bankcode en u maakt hier de bankcode aan en voegt deze vervolgens toe aan "onderhoud banken"

Er zijn onbekende uitzoekrekeningen aanwezig bij bank ......Verwerking kan niet worden gestart
De uitzoekrekening is niet ingevuld in de betreffende administratie. U gaat in de module Financieel naar Bestand>Instellingen>Algemeen. Op het tabblad "Automatische boekingen & koppelingen" selecteert u de uitzoekrekening. Bestaat deze nog niet, dan kunt u vanuit dit scherm de uitzoekrekening aanmaken. U klikt op het vergrootglaasje naast het veld van de uitzoekrekening. U  klikt in dit scherm op het gele envelopje rechts bovenin en geeft een door u te kiezen Rekeningnummer in en omschrijving (uitzoekrekening) en slaat het scherm op.

 

Bezoekadres

Informant Software B.V.
Kwaklaan 9
2291 AT Wateringen

Contact

Telefoon: 0174 - 296189
Algemeen: info@informant.nl
Support: support@informant.nl