Factuur komt niet voor in het betaaladvies

Wanneer een factuur niet op het betaaladvies voor komt kan dit meerdere oorzaken hebben:

  • Het vinkje automatisch betalen bij de relatie staat niet aan. Ga naar Tabblad subadministratie op de relatiekaart.
  • Op de relatiekaart van de crediteur is, op het tabblad bedrijf, aangegeven dat de facturen alleen vanaf een specifieke bankrekening (bankcode) betaald mogen worden.
  • Het vinkje "Wordt geïncasseerd/negeren betaaladvies" bij de inkoopfactuur staat aan. Ga naar module Onroerend Goed Beheer sneltoets Facturen of module Financieel>facturen>facturen>display.
  • De inkoopfactuur is nog niet geautoriseerd voor betaling. U ziet dan bij de inkoopfactuur dat het veld Locatie is ingevuld. Ga naar module Onroerend Goed Beheer sneltoets Facturen of module Financieel>facturen>facturen>display.
  • Er is handmatig bij de inkoopfactuur een locatiecode ingevuld. U kunt deze dan zelf verwijderen.
  • Bij het inkoopboek is aangegeven dat de in dit inkoopboek geboekte facturen alleen vanaf een specifieke IBAN betaald mogen worden. Kijk dan bij de instellingen van het inkoopboek of hier een bankcode is ingevuld. Verander of verwijder de bankcode. De instellingen van het inkoopboek vindt u in de module Financieel>stamgegevens>dagboeken.
  • Wellicht is de factuur al betaald.

Bezoekadres

Informant Software B.V.
Kwaklaan 9
2291 AT Wateringen

Contact

Telefoon: 0174 - 296189
Algemeen: info@informant.nl
Support: support@informant.nl